وبلاگ جامع تکنولوژی و موبایل وبلاگ جامع تکنولوژی و موبایل .

وبلاگ جامع تکنولوژی و موبایل

نقد و بررسی کوتاه شیائومی می 9 لایت؛ یک میان‌رده قدرتمند با تمرکز زیاد بر دوربین

تنها تفاوتی که بین می سی سی 9 و می 9 لایت وجود دارد، به نرم افزار این دو گوشی مربوط می شود. برخلاف مدلی که در چین عرضه شده بود، مدل جهانی این گوشی از سرویس های گوگل استفاده می کند، اما با این حال هنوز هم به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید پای با رابط کاربری MIUI 10 مجهز می باشد. نسخه ای که در این مطلب قصد بررسی آن را داریم، مدل آبی رنگ با حافظه رم 6 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 128 گیگابایتی است که در واقع بهترین پیکربندی این گوشی نیز محسوب می شود. علاوه بر این مدل، یک مدل دیگر هم با رم 4 گیگابایتی و فضای ذخیره سازی 64 گیگابایتی در دسترس خریداران قرار گرفته است.

صفحه نمایش سوپر امولد شیائومی می 9 لایت از شفافیت بالایی برخوردار بوده و رنگ ها نیز به بهترین شکل ممکن به نمایش در می آیند. حاشیه های اطراف این نمایشگر تخت 6.39 اینچی چندان ضخیم نیستند اما با این حال اگر این حاشیه ها کمی باریک‌تر طراحی می شدند، از لحاظ ظاهری با محصول بسیار زیباتر و جذاب‌تری روبرو می شدیم. این گوشی به یک باتری بزرگ 4030 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که از شارژ سریع 18 واتی نیز پشتیبانی می کند و در مجموع به نظر نمی رسد از لحاظ نگهداری شارژ مشکل خاصی داشته باشد. می 9 لایت در واقع نسل جدید می 8 لایت محسوب می شود و تقریباً در تمامی بخش ها با پیشرفت های خوبی همراه بوده است.

تراشه پردازشی اسنپدراگون 710 به واقع یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌هایی است که در می 9 لایت روی داده، اما در عین حال دوربین 48 مگاپیکسلی پشتی را هم نباید نادیده گرفت که برای محصولی در این محدوده قیمت یک مزیت بزرگ محسوب می شود. به غیر از دوربین 48 مگاپیکسلی، یک لنز 8 مگاپیکسلی فوق عریض و یک سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی هم در پشت بدنه تعبیه شده که در مجموع یک ماژول دوربین سه‌گانه را تشکیل می دهند. دوربین می 9 لایت در روی کاغذ بسیار جذاب و هیجان انگیز به نظر می رسد اما برای قضاوت نهایی باید منتظر بررسی های تخصصی بمانیم.

در جلوی بدنه و در بریدگی قطره ای شکل بالای صفحه نمایش، یک دوربین 32 مگاپیکسلی برای می 9 لایت در نظر گرفته شده که شیائومی در تبلیغات خود نیز تأکید زیادی بر روی آن داشته است. با اینکه برای نتیجه گیری نهایی در مورد کیفیت دوربین سلفی نیز کمی زود است، اما اولین چیزی که در حالت پرتره جلب توجه می کند، عملکرد خوب دوربین در جدا کردن سوژه اصلی از پس زمینه است. همچنین فیلترها و حالت های مختلفی که در برنامه دوربین گنجانده شده، دست کاربر را در خلق تصاویری خاص و خلاقانه باز می گذارد.

لاوه بر همه این ها، رابط کاربری MIUI نیز مثل همیشه جذاب و مملو از ویژگی ها و برنامه های کاربردی است. به عنوان مثال، یکی از ویژگی های جالبی که می توان اشاره کرد، روشن شدن کناره های بریدگی بالای صفحه نمایش در هنگام عکاسی سلفی است. از آنجا که بسیاری از کاربران در هنگام گرفتن عکس های سلفی به جای نگاه کردن به لنز دوربین به صفحه نمایش گوشی نگاه می کنند ! شیائومی با این ترفند کوچک سعی کرده تا محل قرارگیری دوربین را به کاربر یادآوری کند. همچنین با توجه به فوکوس ثابت دوربین سلفی، برنامه به شما می گوید که دوربین را در چه فاصله ای از صورت خود بگیرید تا عکس از وضوح خوبی برخوردار باشد. در انتها نیز می توان به قابلیت ضبط ویدیوی اسلوموشن با موسیقی زمینه پیشنهادی، اشاره کرد که برای افراد خلاق و کسانی که قصد تولید محتوا دارند، بسیار مفید خواهد بود.

در مجموع، شیائومی می 9 لایت یک گوشی میان رده دوست داشتنی است که می تواند در برابر رقبای مطرحی مانند ریلمی ایکس، اوپو رنو زد و سامسونگ گلکسی ای 50 اس، حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. بنابراین اگر قصد خرید گوشی دارید و بودجه‌تان از 350 یورو بیشتر نیست، پیشنهاد می کنیم حتماً شیائومی می 9 لایت را هم جزو گزینه های خود قرار دهید.


برچسب: Xiaomi Mi 9 Lite، بررسی کوتاه شیائومی، شیائومی می 9 لایت، می 9 لایت،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ دی ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۲۹:۰۲ توسط:Quail موضوع: موبایل نظرات (0)